Fagligt udbytte
På faget ser vi på de organisatoriske faktorer og vilkår, der påvirker læring og udvikling, og på, hvordan man på et etisk grundlag kan definere og løse teoretiske og praktiske problemstillinger i forbindelse med udvikling af og i organisationer.
Vi ser på:
- Teorier om organisatorisk læring og udvikling – fx social læring, gruppebaseret og tværfaglig læring
- Forskellige aspekter af teknologibaserede læringsformer i organisationer – fx learning management systems, MOOCS og knowledge management systems
- Læring i et globalt perspektiv – dvs. læring på tværs af organisationer eller læring mellem grupper med forskellig baggrund internt i en organisation
- Vi har fokus på den læring og udvikling, der sker i organisationen i forbindelse med større udviklingsprojekter, videndeling mellem grupper i en organisation og implementering af ny viden og metoder, der skal bredes ud og forankres i større enheder.
Faget kan tages som enkeltfag eller som en del af Masteruddannelsen i voksnes læring og kompetenceudvikling på DPU.
Målgruppe
Faget henvender sig til dig, der arbejder med at udvikle og implementere faglig kompetenceudvikling.
Undervisningsform
Undervisningen har fokus på, at deltagerne skal kunne anvende tilegnet viden, færdigheder og kompetencer fra faget i deres arbejde.
Læs mere om faget
Læs den fulde beskrivelse i kursuskataloget
Støttemuligheder
Praktiske oplysninger
Udbyder |
DPU, Aarhus Universitet |
ECTS |
10 ECTS |
Undervisningsniveau |
Modul 2 på masteruddannelse |
Varighed |
8 dage af 6 timer |
Undervisningssprog |
Dansk |
Adgangskrav |
Adgangskrav til Masteruddannelsen i voksnes læring og kompetenceudvikling skal opfyldes |
Start |
25. februar 2026 |
Ansøgningsfrist |
15. november 2025 |
Undervisningssted |
DPU, Aarhus Universitet |
Kontakt |
Efter- og Videreuddannelse, Arts Telefon: 87 16 10 97 E-mail: evu.arts@au.dk |
Pris |
18.000 kr. (pålægges ikke moms) |
Optagelse |