Med afsæt i principperne fra Det tænkende klasserum arbejder vi med åbne problemstillinger, der fremmer aktiv deltagelse, refleksion og faglig kommunikation.
Med afsæt i principperne fra Det tænkende klasserum arbejder vi med åbne problemstillinger, der fremmer aktiv deltagelse, refleksion og faglig kommunikation.
Med udgangspunkt i didaktiske praksisser og modeller får du inspiration og idéer til aktiviteter, du kan bruge i egen undervisning.
Lærere.
Derudover vil vi arbejde med undersøgende matematik som tilgang og matematisk modellering som en ramme for at tænke og tale matematik.
Der sættes også fokus på den matematiske samtale, som redskab til at styrke elevernes faglige kommunikation, refleksion og forståelse.
Lærere på offentlige og private grundskoler kan søge støtte fra Novo Nordisk Fonden til deltagelse i dette kursus.
Støtten dækker:
Kursusgebyret
Kursusdage: Lønomkostninger eller vikardækning for op til 5 kursusdage
Udviklingsdage: Lønomkostninger eller vikardækning for op til 3 udviklingsdage, som kan bruges til at udvikle egen undervisning eller dele viden og samarbejde med kolleger på skolen.
Læs mere om tilskudsmuligheden på Novo Nordisk Fondens hjemmeside
Kurset veksler mellem oplæg, afprøvning af konkrete øvelser og fælles refleksion. Der vil være mulighed for afprøvning af aktiviteter i egen praksis mellem kursusgangene og efterfølgende erfaringsudveksling