Vi har i år fået Mona Røsseland, som bl.a. arbejder i Matematikksenteret i Norge til at drøfte sin forskning med os om de demotiverede elever i matematikundervisningen samt fortælle om sin seneste bog om potentialer i at bruge tegning som løsningstrategi. Der vil være fire interessante workshop med inspiration til undervisningen.
Vi får besøg af unge fra autisme- og ADHD-foreningerne, som vil give os et bedre indblik i at være ”bogstavbarn” i matematikundervisningen. Det ministerielle projekt om lovende indsatser for elever i matematikvanskeligheder vil blive fremlagt og diskuteret. Senere skal vi høre om nogle kommunale tiltag i forbindelse med udrulningen af de 500 mio. om året til de 10% svagest præsterende i dansk og matematik samt mulighederne for at bruge AI som hjælpemiddel.
Bemærk derudover, at der er afsat tid til gensidig inspiration om fredagen. Har du derfor noget, som du har gode erfaringer med (eller det modsatte) - stort som småt - så bring det frem i dette forum. Har du noget, du vil vise til en udstilling, så giv os besked.
Se uddybet beskrivelse af årskurset på www.dansma.dk.