Tilmeld dig
12. jan
2026

Fagligt løft i engelsk - faglig inspiration og fordybelse

Kompetencefonden støtter kurser, som lever op til tre kriterier. Men for at gøre det lettere for dig, der skal finde et kursus, har Professionshøjskolerne og CFU’erne udviklet en række kurser, som lever op til kompetencefondens formål. Disse kurser er på den såkaldte "positivliste".

Læs mere her

UCN

Hvornår
12. jan 2026
Tilmeldingsfrist
15. okt 2025
Hvor
9210 Aalborg SØ, Campus Mylius Erichsens Vej
Kontakt
Dorthe Geisnæs
dge@ucn.dk
72690429
Pris
10.450 kr. + moms
Få ny inspiration til din engelskundervisning og tid til at fordybe dig fagligt sammen med kolleger, der brænder for faget. Dette kursus opdaterer dig på den nyeste udvikling inden for faget og giver dig konkrete didaktiske greb, som du kan implementere i din undervisning med det samme.

Hvad får du ud af kurset?

På dette kursus får du ny inspiration til at arbejde med kontekstualiseret grammatik og ordforrådstilegnelse i en task-baseret ramme. Du kommer til at arbejde med konkrete undervisningsaktiviteter, der tager afsæt i et dynamisk kultursyn og et kommunikativt, funktionelt sprogsyn – alt sammen med henblik på at styrke dine elevers aktive deltagelse og sprogfærdigheder.

Fagligt indhold

Kurset strækker sig over fem inspirerende dage, hvor vi dykker praksisnært og øvelsesbaseret ned i temaer som:

  • Engelsk som sprogligt og kulturelt dynamisk fællesskab
  • Sproglæringsstrategier i praksis
  • Aktiviteter baseret på et funktionelt sprogsyn
  • Engagerende og effektive metoder til ordforrådstilegnelse og grammatik

Kurset tager udgangspunkt i undervisningsfagets kerneindhold, udvikling og fagfornyelse.

Målgruppe

Kurset er for dig, der er engelsklærer i grundskolen.

Praktisk information

Opbygning og forløb

Kursusforløbet består af 5 kursusdage á 6 timer.

Kurset vil være en vekselvirkning mellem korte oplæg og øvelser, som du kan tage med ud i din egen undervisning.

Opdateret den 2025-04-23 12:23:12
12. jan 2026
9210 Aalborg SØ, Campus Mylius Erichsens Vej

Se også