Hvad får du ud af kurset?
Iflg. PIRLS 2021 mister danske skoleelever i højere grad end før læseglæden, når de når 4. klasse. De har lavere tiltro til egen læseforståelse og svært ved at læse og forstå informerende tekster. Hvilken viden har vi om engagerende undervisning i sprog og tekster, og hvordan kan vi planlægge, gennemføre og evaluere danskundervisningen i 1. - 6. klasse, så eleverne udvikler læse- og udtryksglæde? Dette kursus har som mål at inspirere og bidrage med ny viden, som du kan anvende i udviklingen af din daglige danskundervisning.
På kurset får du også den nyeste viden om god danskundervisning målrettet elever i indskolingen og på mellemtrinnet. Du vil arbejde med forskellige undervisningsformer, opgavetyper, modellering, stilladsering og feedback, som kan bidrage til at engagere dine elever i at gå på opdagelse i sprog og tekster, og udvikle dem som kompetente læsere og skrivere i mange forskellige situationer og modaliteter.