Tidlig læsning i de yngste klasser kalder på nye metoder, en anderledes og legende tilgang til læsning i engelsk, som både er motiverende og baseret på forskning om tidlig læsning i fremmedsprog. Tidligere har man ventet med at læse til efter den første sprogstart, men nye metoder i sprogindlæringen lægger op til en tidlig start på arbejdet med læsning, men med en anderledes og legende tilgang til læsning i engelsk.
Gennem leg med ordforråd og shared reading skal vi arbejde med mundtlighed og den første læsning, og hvordan billedbøger kan være den tematiske ramme om din undervisning i de yngste klasser.
Vi spiller på alle tangenter og læser med hele kroppen. Du vil komme hjem med:
Udvalget af materialer er stort og farverigt: Autentiske billedbøger og spil, YouTube-videoer, digitale værktøjer og mange multimodale sites online.
Vi tager udgangspunkt i konkrete materialer og forløb - idéer, som du nemt kan tilpasse din egen undervisning:
Kom på kursus og få en hands-on intro, hvor vi skal afprøve nye spændende idéer og konkrete forløb med fokus på læsning, leg og ordforråd.
Forløbet strækker sig over en dag a 6 timers varighed med fysisk fremmøde.
Engelsklærere, der underviser i engelsk i indskolingen og på mellemtrinnet.
Kurset er inkl. fuld forplejning.
Som ansat på overenskomst mellem KL og Lærernes Centralorganisation (Danmarks Lærerforening og Uddannelsesforbundet) kan du pr. 1. april 2025 søge støtte til dette kursus via Den Kommunale Kompetencefond.
Der er ikke materialeudgifter i forbindelse med dette kursus.