Tilmeld dig
7. okt
2025

Aktiv læring i engelsk indskoling/mellemtrin: Legende tilgange til læsning

Kompetencefonden støtter kurser, som lever op til tre kriterier. Men for at gøre det lettere for dig, der skal finde et kursus, har Professionshøjskolerne og CFU’erne udviklet en række kurser, som lever op til kompetencefondens formål. Disse kurser er på den såkaldte "positivliste".

Læs mere her

Københavns Professionshøjskole

Hvornår
7. okt 2025
Tilmeldingsfrist
29. sep 2025
Hvor
1799 København V, Campus Carlsberg
Pris
1.854 kr. + moms
Læsning i de yngste klasser kalder på nye metoder, som både er motiverende og baseret på forskning. Vi spiller på alle tangenter, læser med hele kroppen og har fokus på ordforrådslege og mundtlighed koblet med bevægelse, stilladsering med lyd, tasks og meget mere. Få en hands-on intro til en legende tilgang til tidlig læsning i engelsk!

Kursusbeskrivelse

Kursusnummer

CFU-K25087-dlf

Søg tilskud til kurset

Er du ansat på overenskomst mellem KL og Lærernes Centralorganisation? Så har du mulighed for at søge tilskud.

Tidlig læsning i de yngste klasser kalder på nye metoder, en anderledes og legende tilgang til læsning i engelsk, som både er motiverende og baseret på forskning om tidlig læsning i fremmedsprog. Tidligere har man ventet med at læse til efter den første sprogstart, men nye metoder i sprogindlæringen lægger op til en tidlig start på arbejdet med læsning, men med en anderledes og legende tilgang til læsning i engelsk.

Gennem leg med ordforråd og shared reading skal vi arbejde med mundtlighed og den første læsning, og hvordan billedbøger kan være den tematiske ramme om din undervisning i de yngste klasser. Vi spiller på alle tangenter og læser med hele kroppen.

Dine elever vil begejstres og motiveres til at lære engelsk igennem historier, en undervisning, som vil give dem en god start på læsning i engelsk og samtidigt booste deres mundtlige og skriftlige sprog.

Mål

Du vil komme hjem med:

  • En grundlæggende viden om tidlig læsning og valg af tekster og bøger.
  • Indblik i stilladsering af tekster og materialer med lyd, leg og tasks både før, under og efter læsningen med henblik på at åbne for tekstforståelsen og udjævning af niveauforskelle.
  • En forståelse af, hvordan du selv laver dine egne tidlige læseforløb.
  • Nye idéer til lege og aktiviteter til træning af ordforråd og mundtlighed.
  • Indblik i forskellige kreative final tasks, som egner sig til aldersgruppen.

Målgruppe

Lærere, der underviser i engelsk i indskolingen og på mellemtrinnet.

Underviser

Kirstine Jordan

Opdateret den 2025-04-10 07:27:06
7. okt 2025
1799 København V, Campus Carlsberg

Se også